تحلیل تکنیکال بیت کوین BTC؛ تاریخ ۱۸ مرداد ۱۴۰۳

سرمایه گذاری در بازار ارزدیجیتال نسبت به سال‌های گذشته بسیار فراگیر شده و روندی افزایشی دارد. پذیرش رمزارزها توسط نهادهای مختلف و تجربه سودآوری در دوره‌های قبلی و همچنین آشنایی بیشتر با تکنولوژی بلاکچین از اصلی‌ترین دلایل این فراگیری هستند. اما بیت کوین و به طور کلی مارکت کریپتو مانند سایر بازارهای مالی تحت تاثیر عوامل مختلف دچار نوسان و فراز و فرود می‌شود و همین امر لزوم توجه به تحلیل تکنیکال را افزایش می‌دهد. صرف توجه به آینده مثبت بازار ارزهای دیجیتال برای ورود کافی نیست و چنانچه در زمان اشتباه و یا بازه‌های قیمتی اشباع شده قصد وارد شدن به بازار را داشته باشید احتمال ضرر و زیان بالا خواهد بود. بنابراین بررسی تحلیل تکنیکال یک امر ضروری است.

امروز ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ با تحلیل تکنیکال بیت کوین همراه شما هستیم تا به بررسی روند قیمت این رمزارز بپردازیم و مهم‌ترین محدوده‌های حمایت و مقاومت آن را تعیین کنیم. در 24 ساعت گذشته قیمت بیت کوین حدود 4 درصد افزایش یافته و با حجم سرمایه در گردش 1.13 تریلیون دلار 56 درصد از سهم کل بازار کریپتو (دامیننس) را از آن خود کرده است.

 

روند قیمت بیت کوین BTC

همانطور که در مقدمه هم اشاره شد توجه به روندهای اصلی قیمت در تصمیم‌گیری اهمیت بالایی دارد و حرکت در خلاف جهت بازار می‌تواند ضرر سنگینی را متوجه سرمایه افراد کند. لذا در مرحله اول به کمک تحلیل تکنیکال سعی می‌کنیم روند کلی قیمت را تعیین کرده تا از احساسات حاکم بر بازار آگاهی بیشتری داشته باشیم. برای تعیین روند قیمت بیت کوین تحلیل تکنیکال را در تایم‌فریم روزانه (1D) پیش می‌إریم. این کار سبب خواهد شد دید وسیع‌تری در بازار داشته باشیم و به دلیل شکل‌گیری کندل‌ها در بازه زمانی طولانی مدت، تحلیل معتبر‌تری ارائه دهیم.

روند قیمت بیت کوین BTC

قیمت بیت کوین طی 5 ماه گذشته یک روند سایدوی (رنج) داشت و در یک کانال مستطیل شکل قیمت با سقف 73000دلار و کف 58800 دلار حرکت می‌کرد. حرکت در کانال سایدوی به این معنی است که هیچ روند صعوی یا نزولی به صورت مطلق وجود ندارد. اما با ریزش بازار کریپتو در روزهای گذشته بیت کوین هم از این کانال خارج شد و حمایت مهم 58800 دلار را از دست داد. شدت این ریزش زیاد بود و قیمت بی وقفه به 48800 دلار هم رسید. معمولا خارج شدن قیمت از کانال‌های مستطیل شکل باعث می‌شود قیمت در جهت خارج شده به مسیر خود ادامه دهد و این یعنی انتظار ادامه روند نزولی در بلند مدت از بیت‌ کوین وجود دارد.

در این بین اما نشانه‌هایی برای ریکاوری و بازگشت قیمت به مسیر قبل وجود دارد که آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

اولین عامل برخورد قیمت با محدوده 48800 دلار است که سبب شده تا به این لحظه حمایت مناسبی از قیمت صورت بگیرد. مورد بعدی فاصله گرفته کندل‌ها از خط EMA20‌ می‌باشد. قاعده در تحلیل تکنیکال به این صورت است که کندل‌ها علاقه دارند در نزدیکی این خط حرکت کنند. ضمنا شرایط اندیکاتور RSI به گونه‌ای است که به وارد فاز اشباع فروش شده و با حمایت خود برخورد کرده است. این عوامل همگی احتمال بازگشت قیمت را تقویت میکنند. در کنار این موارد باید به عدم پولبک بیت کوین به سطح 58800 دلار هم اشاره کرد. معمولا زمانی که سطوح مهم قیمت شکسته می‌ؤوند قیمت نیاز دارد برای جمع‌آوری نقدینگی به این مناطق بازگردد و با توجه به عدم چنین رخدادی احتمال ریکاوری قیمت تا سطح 58800 دلار وجود دارد.

چنانچه بیت کوین بتواند از سد مقاومتی در 58800 دلار عبور کند و بالاتر از آن تثبیت داشته باشد امیدواری‌ها برای بازگشت قیمت به روند صعودی قوت می‌گیرند اما اگر این محدوده مانع از ادامه رشد قیمت بشود سیر نزولی بیت‌کوین ادامه دار خواهد بود و اولین منطقه حمایتی مهم نیز 50000 دلار خواهد بود.

 

شرایط بیت کوین BTC‌ برای نوسان گیری

حجم بازار و میزان نوسان بالا در کنار امکان معامله به صورت اهرم‌دار در دو جهت خرید و فروش باعث می‌شود افراد زیادی علاوه بر سرمایه‌گذاری مشتاق ترید و نوسان‌گیری به صورت روزانه از بازار کریپتو شوند. البته توجه داشته باشید که این کار برای همه مناسب نیست و فقط در صورتی می‌توانید به انجام آن بپردازید که تسلط کافی بر مباحث تحلیل تکنیکال و مدیریت سرمایه داشته باشید.

جهت تعیین شرایط بیت کوین برای نوسان‌گیری تایم فریم را تغییر داده و در حالت 30 دقیقه (30m) تحلیل تکنیکال را پیش می‌بریم.

شرایط بیت کوین BTC‌ برای نوسان گیری

روند صعودی بیت کوین در این تایم فریم با کراس شدن خط EMA20 و نزدیک شدن قیمت به خط روند به جای حساسی رسیده است. تا زمانی که قیمت بالاتر از این خط روند صعودی باشد و حمایت استاتیک 57800 دلار را از دست نداده باشد می‌توانید با رعایت نسبت ریسک به ریوارد مناسب وارد پوزیشن buy‌ شوید چرا که شواهد نشان از احتمال بیشتر موفقیت در این پوزیشن را می‌دهند. اما در صورتی که قیمت بیت کوین به پایین‌تر از نواحی یاد شده برسد کم کم شانس موفقیت پوزیشن‌های Sell‌ نیز افزایش می‌یابد.

 

سخن آخر

آينده رو به رشد ارزهای دیجیتال و خصوصا بیت کوین بر کسی پوشیده نیست و پذیرش این سیستم به صورت روزافزون در حال گسترش است. اما با این حال همگی شاهد افت و خیز شدید در قیمت هستیم. چنانچه قصد ورود به این بازار را دارید حتما به تحلیل‌های ارائه شده توجه داشته باشید تا در حد ممکن از اسیر شدن در دام این نوسانات جلوگیری کنید. واکنش مثبت قیمت در نواحی عنوان شده در تحلیل تکنیکال می‌تواند فرصت خوبی را برای یک پله ورود به بازار برای شما فراهم آورد.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها