کپی تریدینگ چیست؛ آموزش کپی ترید ارز دیجیتال

استراتژی معاملاتی در بازار ارزهای دیجیتال یا سایر بازارهای مالی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. زیرا کاربران و سرمایه گذاران برای انجام معاملات خود بهتر است بر اساس هدفی که مدنظر خود دارند معامله کنند و دارایی خود را وارد بازار کنند. البته استراتژی معاملاتی انواع متفاوتی دارد که ممکن است استفاده از آن‌ها برای کاربران مبتدی و تازه‌کار، کار سختی باشد از همین رو توسعه‌ دهندگان با هدف فراهم کردن شرایطی راحت برای معامله گران کپی تریدینگ (Copy Trading) را راه‌اندازی کرده‌اند.

کپی تریدینگ یکی از روش‌های ساده برای کسب درآمد در بازار ارزهای دیجیتال می‌باشد که در میان معامله گران تازه کار از محبوبیت زیادی بهره‌مند است. با در نظر داشتن این موضوعات ما در ادامه مقاله قصد داریم به توضیح کامل‌تری در خصوص Copy Trading بپردازیم و به سوال کپی ترید چیست پاسخ مناسبی دهیم.

  1. کپی تریدینگ چیست؟
  2. انواع کپی تریدینگ
  3. مزایای کپی تریدینگ
  4. معایب کپی تریدینگ
  5. بهترین پلتفرم های کپی تریدینگ

 

کپی تریدینگ چیست؟

 

کپی تریدینگ چیست؟

کپی تریدینگ (Copy Trading) یکی از روش‌هاس سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال می‌باشد که در چندین سال اخیر توجه بسیاری از سرمایه گذاران را به خود جلب کرده است. همانطور که از نام این روش معاملاتی کاربران و معامله گران می‌توانند استراتژی معاملاتی تریدرهای دیگری را کپی کرده و بر روی معاملات خود اجرا کنند. برای انجام این کار پلتفرم ها و اپلیکیشن‌های متفاوتی راه‌اندازی شده است که سرمایه‌ گذاران با استفاده از پلتفرم یا اپلیکیشن کپی تریدینگ ارز دیجیتال می‌توانند استراتژی های معاملاتی تریدرهای حرفه‌ای را برای معاملات انواع ارزهای دیجیتال خود پیاده سازی کنند.

این روش معاملاتی راه را برای سرمایه گذاران تازه کار هموارتر می‌کند و تریدرها نیز می‌توانند با به اشتراک گذاری استراتژی‌های خود درآمد کسب کند. برای انجام این کار تریدرها باید در پلتفرم های Copy Trading رزومه‌ای از خود به اشتراک بگذارند و کپی تریدر ارز دیجیتال نیز بتواند آن رزومه را براساس عملکرد تریدر را در بازه زمانی متفاوت مورد بررسی قرار دهد و طبق آن استراتژی تریدر را در معاملات خود پیاده‌سازی کند.

 

انواع کپی تریدینگ

 

انواع کپی تریدینگ

اکنون که با مفهوم کپی ترید ارز دیجیتال آشنا شدید بهتر است بدانید این فناوری در بازار کریپتوکارنسی دو نوع متفاوت دارد که کپی تریدرها با استفاده از آن‌ها می‌توانند معاملات خود را انجام دهند. به صورت کلی کپی تریدر به دو صورت خودکار (Automatic) و دستی (Manual) تقسیم می‌شوند. برای آموزش کپی تریدینگ ارز دیجیتال بهتر است بدانید در نوع خودکار کپی تریدر عملکرد تریدرهای مختلف را بررسی می‌کند و براساس آن می‌تواند در بعضی مواقع پلتفرم کپی تریدینگ را به صرافی مورد نظر متصل کند و تنها خود نظاره‌گر معامله می‌باشد.

در روش بعدی که به صورت دستی انجام می‌شود کاربران می‌توانند استراتژی معاملاتی را توسط یک تریدر حرفه‌ای تهیه کنند یا به پلتفرم های کپی ترید مراجعه کنند. البته در روش کپی ترید دستی کاربران می‌توانند تغییراتی در استراتژی معاملاتی اعمال کنند اما در روش خودکار این کار امکان پذیر نمی‌باشد.

 

مرایای کپی تریدینگ

 

مزایای کپی تریدینگ

هر فناوری در کنار داشتن ویژگی‌های بسیار زیاد از معایبی نیز برخوردار است که کپی تریدینگ نیز از این موضوع مستثنی نیست. به صورت کلی این فناوری می‌تواند در روند معاملات کاربران تاثیر به‌سزایی بگذارد و ریسک انجام معامله را برای آن‌ها کمتر کند. زیرا از آنجایی که بازار ارزها دیجیتال از پیچیدگی گسترده‌ای برخوردار است بسیاری از سرمایه‌گذاران از پیچیدگی بازار کریپتو و لیکویید شدن دارایی‌های خود می‌ترسند.

اما استفاده از این روش معاملاتی می‌تواند ریسک معاملات را برای آن‌ها کمتر کند و دارایی آن‌‌ها را از لیکویید شدن نجات دهد. همچنین استفاده از کپی تریدینگ می‌تواند کاربران را با استراتژی های معاملاتی متفاوت آشنا کند و این موضوع می‌تواند منجر به دریافت تجربه و دانش کافی برای انجام معاملات بعدی شود.

 

معایب کپی تریدینگ

 

معایب کپی تریدینگ

اکنون که با ویژگی‌ها و مزایای کپی تریدینگ در بازار ارزهای دیجیتال آشنا شدید بهتر در خصوص معایب این فناوری نیز اطلاعاتی داشته باشید. به صورت کلی کاربران ممکن است پس از استفاده از Copy Trading همواره به آن متکی شوند و تنها با استفاده از آن‌ها معاملات خود را انجام دهند. که این موضوع باعث می‌شود کاربران اطلاعات و دانش خود را در بازار کریپتو گسترش ندهند و همواره با تکیه بر کپی ترید معاملات خود را انجام دهند.

از آنجایی که بازار ارزهای دیجیتال به صورت صد درصد قابل پیش بینی نمی‌باشد و تنها نمی‌توانید از استراتژی معاملاتی تریدرها استفاده کنید. بلکه بهتر است پیش از انجام معاملات خود اخبار و رویدادها را نیز مورد بررسی قرار دهید. البته از آنجایی که این بازار مالی از پیچیدگی‌های زیادی برخوردار است ممکن است اشتباهاتی از تریدرهای حرفه‌ای سر بزند برهمین اساس بهتر است تنها به نظرات و استراتژی‌های آن‌ها بسنده نکنید.

 

بهترین پلتفرم های کپی تریدینگ

 

بهترین پلتفرم های کپی تریدینگ

به دلیل استقبال زیاد کاربران از این روش معاملاتی وب سایت‌ها و پلتفرم‌های زیادی خدمات کپی تریدینگ را به کاربران عرضه می‌کردند. اما از آنجایی که افرادی سودجو همواره به دنبال راهی برای کلاهبرداری می‌گردند بهتر است سرمایه گذاران برای فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال دقت کنید تا در تله آن افراد نیوفتید. برهمین اساس برای استفاده از استراتژی های معاملاتی متفاوت در Copy Trading بهتر است به دنبال پلتفرم مطمئنی بروید زیرا بهترین کپی تریدر ارز دیجیتال شخصی است که بتواند از یک پلتفرم کپی تریدینگ مطمئن و امن استفاده کند. برهمین اساس ما در این بخش قصد داریم چند مورد از بهترین پلتفرم های کپی ترید را به شما معرفی کنیم که عبارت‌اند از:

  • ربات تری کاماز (3Commas)
  • صرافی ارز دیجیتال ایتورو (eToro)
  • صرافی ارز دیجیتال بای بیت (Bybit)
  • صرافی ارز دیجیتال بیت گت (Bitget)
  • صرافی ارز دیجیتال مکسی (MEXC)

جمع بندی

توسعه دهندگان بازار کریپتوکارنسی از گذشته تا به امروز به دنبال راه‌اندازی پروژه‌هایی بودند که بتوانند کاربران را به بازار ارز دیجیتال علاقه‌مند کنند. اما گاهی اوقت پیچیدگی این بازار مالی باعث شده بسیاری از کاربران به خاطر نداشتن دانش کافی در خصوص بازار کریپتو از سرمایه گذاری در بازار بازار خودداری کنند. اما توسعه‌دهنداگان برای راحتی کاربران پروژه کپی تریدینگ را راه‌اندازی کرده‌اند تا کاربران بتوانند از استراتژی معاملاتی سایر تریدرها استفاده کنند و معالات خوبی را برای خود به ارمغان آورند.

البته این فناوری از ویژگی‌ها و مزایای بسیار زیادی برخوردار است که ما در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم و به آموزش کپی ترید نیز پرداختیم. البته در این بین بهتر است بدانید سوشال تریدینگ (Social Trading) نیز شرایط مشابه با کپی تریدینگ دارد و با هدف هموار کردن راه برای کاربران تازه کار کار به بازار ارزهای دیجیتال ورود کرده است.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها