معرفی ارز دیجیتال کوانت (QNT)

کمتر کسی پیدا می‌شود که تا کنون نام کوانتوم را نشنیده باشد. فیزیک کوانتوم و کامپیوترهای کوانتومی حتی برای کسانی که با ارزهای دیجیتال آشنایی ندارند هم نامی آشنا هستند. در بازار ارز دیجیتال نیز، دو نام مشابه این موارد پیدا می‌شود. یکی از این نام‌ها کوانتوم (QTUM) و دیگری کوانت (QNT) می‌باشد. در این مقاله، قصد داریم به معرفی ارز دیجیتال کوانت بپردازیم که به نوعی نماینده کوانتوم در بازار ارز دیجیتال است. از این رو به ترتیب تاریخچه، ویژگی‌ها، وضعیت قیمت، نحوه خرید و بهترین کیف پول های ارز دیجیتال کوانت را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

  1. ارز دیجیتال کوانت (QNT) چیست؟
  2. تاریخچه Quant
  3. ویژگی‌های ارز دیجیتال کوانت
  4. قیمت ارز دیجیتال کوانت
  5. خرید ارز دیجیتال کوانت
  6. بهترین کیف پول های کوانت

 

ارز دیجیتال کوانت چیست؟

 

ارز دیجیتال کوانت (QNT) چیست؟

ارز دیجیتال کوانت با نماد QNT، توکن بومی شبکه کوانت است که روی بلاک چین اتریوم قرار دارد و برای استفاده در این شبکه و سرمایه‌گذاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. شبکه کوانت، یک شبکه مبتنی بر بلاک چین اتریوم است که عملکردی تقریبا مشابه چین لینک دارد و بلاک چین های مختلف را به هم پیوند می‌دهد. کوانت سیستمی را ایجاد می‌کند که باعث تسهیل تعامل DLTها و جابه‌جایی اطلاعات و ارزش‌های شبکه‌های بلاک چینی می‌شود. از طرفی امنیت بالای ارز دیجیتال کوانت و شبکه آن در کنار سرعت بالای ارائه خدمات، یک پروژه همه‌فن‌حریف را به ما معرفی می‌کند.

 

ارز دیجیتال QNT

 

تاریخچه Quant

ارز دیجیتال کوانت در سال 2018 ساخته شده است و از نظر قدمت تقریبا هم‌دوره نئو (NEO)، ترون (TRX)، چین لینک (LINK) متیک (MATIC) و بیت کوین کش (BCH) بوده است. اکنون حدود 5 سال از ساخت کوانت می‌گذرد و این توکن در بین برترین ارزهای دیجیتال بازار کریپتوکارنسی قرار دارد. این موضوع نشان می‌دهد که عملکرد کوانت در این مدت درخشان بوده و این پروژه مثل بسیاری از پروژه‌های بلاک چینی از رده خارج نشده است.

البته ساخت ابتدایی شبکه کوانت به سال 2015 بازمی‌گردد. جایی که گیلبرت وردین (Gilbert Verdian) تصمیم به ساخت یک شبکه منبع باز برای ارتقای بهره‌وری تبادل اطلاعات در سطح جهان افتاد. پس از ساخت این شبکه یک توکن بومی که همان ارز دیجیتال کوانت باشد نیز برای آن طراحی شد که به عنوان یک توکن ERC-20 روی بلاک چین اتریوم قرار گرفت. با این حال طراحی ارز دیجیتال کوانت به گونه‌ای بود که از یک بلاک چین خاص مستقل بوده و قابلیت جابه‌جایی بین بلاک چین‌های مختلف در آن وجود داشته باشد.

 

کوانت

 

ویژگی‌های ارز دیجیتال کوانت

در انتهای بخش قبل گفتیم که ارز دیجیتال کوانت یک توکن ERC-20 است که وابستگی مطلقی به یک بلاک چین خاص ندارد. این یعنی شما می‌توانید ارز دیجیتال QNT را بر بستر شبکه‌های بلاک چینی مختلف انتقال دهید و پرداخت‌ها، سرمایه‌گذاری‌ها و فعالیت‌های خود را به وسیله آن پیش ببرید. از طرفی ارز دیجیتال کوانت توکن بومی شبکه Quant است و برای فعالیت در این شبکه نیز می‌توانید از آن استفاده کنید.

قابلیت دیگری که بین ارز دیجیتال کوانت و سایر رمز ارزها مشترک است، امکان سرمایه‌گذاری در آن‌ها می‌باشد. شما می‌توانید با خرید ارز دیجیتال کوانت و نگهداری آن برای مدت دلخواه، فرصت کسب سودی را برای خود ایجاد کنید. با این حال سرمایه‌گذاری در کوانت هم مانند سایر ارزهای دیجیتال دارایی ریسکی است که باید آن را بپذیرید و در صورت لزوم در پی کاهش آن باشید.

 

قیمت ارز دیجیتال کوانت

 

قیمت ارز دیجیتال کوانت

اطلاع از وضعیت قیمت ارز دیجیتال کوانت می‌تواند شما را از شرایط این توکن آگاه کند و باعث کاهش ریسک سرمایه‌گذاری‌تان شود. از این رو پیشنهاد می‌شود که قبل از خرید کوانت و مابقی رمز ارزها، ابتدا وضعیت قیمتی آن‌ها را مدنظر قرار دهید؛ چرا که خرید در موقعیت نامناسب، می‌تواند منجر به ضرر شما در بازه کوتاه‌مدت، میان‌مدت و حتی بلندمدت شود.

در حال حاضر قیمت ارز دیجیتال کوانت 103.97 دلار است که نسبت به هفته گذشته کاهشی 3.32 درصدی را نشان می‌دهد. در همین حال، حجم معاملات روزانه ارز دیجیتال QNT به 11,354,278 دلار رسیده که با کاهشی 28.69 درصدی رتبه 157 را از نظر حجم معاملات کسب کرده است. حجم بازار کوانتوم هم تغییر چندانی نکرده و با 1,254,484,275 دلار ارزش، این توکن را در رتبه 38 بازار قرار داده است. در حال حاضر قیمت کوانت 75.72% پایین‌تر از بالاترین قیمت تاریخی (ATH) آن می‌باشد. در مقایسه با کم‌ترین قیمت تاریخی (ATL) نیز، قیمت کوانت 63457.51% رشد داشته است!

 

خرید ارز دیجیتال کوانت

 

خرید ارز دیجیتال کوانت

در بخش قبل دیدید که سود خرید ارز دیجیتال کوانت در گذشته رقم کمی نبوده است. از طرفی قابلیت‌های خاص این پروژه نیز می‌تواند افراد زیادی را به خرید توکن QNT ترغیب کند و ارزش بازار ارز دیجیتال کوانت را افزایش دهد. ممکن است شما هم یکی از کسانی باشید که می‌خواهند با خرید کوانت به سود برسند. از این رو می‌توانید با ثبت نام و احراز هویت در صرافی بیت ایمن، مقدمات لازم برای خرید کوانت را فراهم کنید.

در سطح بین‌الملل نیز، صرافی های بزرگی همچون بایننس، کوین بیس و کوکوین امکان خرید ارز دیجیتال کوانت را به کاربران خود می‌دهند. با این حال به خاطر موانع حقوقی موجود و دردسرهای احتمالی، بهتر است که خرید ارز دیجیتال از صرافی های ایرانی را در دستور کار خود قرار دهید تا با خیالی راحت‌تری سرمایه‌گذاری‌تان را پیش ببرید. صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن نیز به شما امکان خرید بیت کوین، اتریوم، کوانت و… را می‌دهد که می‌توانید فهرست کامل آن‌ها را در صفحه قیمت ارزهای دیجیتال مشاهده کنید.

 

بهترین کیف پول های کوانت

 

بهترین کیف پول های کوانت

پس از خرید ارز دیجیتال کوانت، بهتر است که یک کیف پول ارز دیجیتال که از این توکن پشتیبانی کند را تهیه کنید. با تهیه کیف پول مورد نظر، می‌توانید توکن های QNT خود را از صرافی خارج کنید و نزد خود نگه دارید. این کار خیال شما از نگهداری توکن ها را راحت می‌کند و باعث می‌شود که اطمینان بیشتری از امنیت سرمایه خود حاصل کنید. در این قسمت با برخی از بهترین کیف پول های ارز دیجیتال کوانت آشنا می‌شوید تا بتوانید یکی از آن‌ها را نصب و آماده نگهداری از دارایی خود کنید.

  • تراست ولت (Trust Wallet)
  • متامسک (MetaMask)
  • لجر (Ledger)
  • ایم توکن (imToken)
  • توکن پاکت (Token Pocket)

معمولا عموم فعالان بازار ارز دیجیتال ترجیح می‌دهند که از کیف پول های تراست ولت و متامسک که رابط کاربری راحت‌تری دارند و رایگان هستند استفاده کنند. با این حال کیف پول های سخت افزاری مانند لجر نیز می‌توانند میزبانی امن برای سرمایه شما باشند که البته تهیه آن‌ها رایگان نخواهد بود. بنابراین با توجه به اولویت‌های خود از جمله سطح امنیت، راحتی دسترسی و استفاده و هزینه مورد نیاز برای آن، می‌توانید گزینه مناسب خود را انتخاب کنید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها