معرفی 10 صرافی فیوچرز برای ایرانی ها؛ مزایا و معایب

ظهور بازار کریپتوکارنسی و دنیای بلاک چین انقلابی بزرگ در تکنولوژی و بازارهای مالی به وجود آورد. زیرا این فناوری باعث شد معامله گران شکل دیگری از سرمایه گذاری را تجربه کنند. البته در ابتدای فعالیت بازار کریپتوکارنسی کاربران تنها می‌‌تواستند در بازار اسپات سرمایه گذاری کنند اما به دلیل استقبال بسیار زیاد سرمایه گذاران و معامله گران، توسعه دهندگان در گذر زمان معاملات متفاوتی از جمله معاملات فیوچرز را به بازار ارزهای دیجیتال اضافه کردند.

از همین رو کاربران می‌توانند در تعدادی از صرافی های متمرکز و غیرمتمرکز به معاملات فیوچرز بپردازند. با در نظر داشتن این موضوع بهتر است بدانید که به دلیل تحریم‌هایی که در چندین سال اخیر برای کشور ایران لحاظ شده است کاربران ایرانی نمی‌توانند در صرافی های خارجی که احراز هویت را اجباری کرده‌اند معامله کنند. با در نظر داشتن این موضوع ما در ادامه مقاله قصد داریم به معرفی بهترین صرافی فیوچرز برای ایرانی ها بپردازیم.

 

معاملات فیوچرز چیست؟

 

معاملات فیوچرز چیست؟

پیش از معرفی بهترین صرافی فیوچرز برای ایرانی ها بهتر است در خصوص این روش معاملاتی اطلاعاتی داشته باشید. در بازار ارزهای دیجیتال روش‌های متفاوتی وجود دارد که کاربران می‌توانند با استفاده از استراتژی معاملاتی خود از این روش‌های معاملاتی استفاده کنند. با در نظر داشتن این موضوع می‌توان گفت معاملات فیوچرز یا معاملات آتی نیز یکی از انواع روش‌های معاملاتی است که شرایط متفاوتی نسبت به معاملات اسپات دارد. زیرا در این روش معاملاتی کاربران می‌تواند در زمان ریزش بازار نیز سود کسب کنند و شاید گفتن این کلمه در گذشته برای کاربران عجیب بود اما با راه اندازی بازار معاملاتی فیوچرز، کسب سود در زمان ریزش بازار ممکن شده است.

در بازار فیوچرز کاربران می‌توانند با استفاده از اهرم معاملاتی بیشتر از دارایی خود معامله کنند و این مقدار را از کارگزاری یا صرافی قرض بگیرند برای انجام این کار قراردادی بین سرمایه گذار و کارگزار نوشته می‌شود که در آن قرارداد سرمایه گذار باید در تاریخ و زمان مشخص مبلغ دریافت شده را بازگردانند. جالب است بدانید که در این روش معاملاتی اگر بازار ارزهای دیجیتال یا بازار فیوچرز مطابق پیش بینی سرمایه گذاران پیش برود حتی اگر بازار منفی شود سرمایه گذاران براساس لوریج یا اهرم معاملاتی خود سود دریافت می‌کنند و اگر روند بازار برخلاف پیش بینی آن‌ها جلو برود با ضررهای زیادی روبرو می‌شوند.

 

معرفی بهترین صرافی فیوچرز برای ایرانی ها

 

معرفی بهترین صرافی فیوچرز برای ایرانی ها

اکنون که با مفهوم معاملات فیوچرز آشنا شدید نوبت به معرفی بهترین صرافی فیوچرز برای ایرانی هاست از همین رو بهتر است بدانید که در چندین سال اخیر صرافی های متفاوتی راه اندازی شدند که تعدادی از آن‌ها به صورت متمرکز و تعداد دیگری به صورت غیرمتمرکز فعالیت می‌کنند از همین رو صرافی های زیادی برای معاملات فیوچرز راه اندازی شده است که مب‌توانیم به معرفی آن‌ها بپردازیم.

اما تعداد زیادی از صرافی های متمرکز همچون کوین بیس و بایننس احراز هویت را برای کاربران خود اجباری کرده‌اند البته از آنجایی که در چندین سال اخیر تحریم‌های زیادی برای کشور ایران لحاظ شده است کاربران ایرانی نمی‌تواند در این نوع صرافی‌ها ثبت نام و احراز هویت کنند. برهمین اساس برای معرفی بهترین صرافی فیوچر برای ایرانی ها باید به این نکته توجه کنیم تا سرمایه گذاران ایرانی با خیال راحت بتوانند به معاملات فیوچرز خود بپردازند. با در نظر داشتن این موضوع در ادامه قصد داریم به معرفی بهترین صرافی فیوچرز برای ایرانی ها بپردازیم.

 

صرافی لورج (Leverj)

 

صرافی لورج (Leverj)

لورج (Leverj) یکی از بهترین صرافی های غیرمتمرکز می‌باشد که از ویژگی‌های زیادی از جمله پشتیبانی از معاملات فیوچرز و اسپات برخوردار است . از همین رو کاربران می‌توانند با استفاده از این پلتفرم معاملاتی به معاملات فیوچرز با اهرم 50 بپردازند که البته استفاده از این اهرم برای کاربران تازه کار و مبتدی مناسب نیست اما تریدرهای حرفه‌ای به راحتی می‌توانند از این اهرم برای انجام معاملات خود استفاده کنند.

با در نظر داشتن این موضوع می‌‌توان لورج را به عنوان بهترین صرافی فیوچرز برای ایرانی ها معرفی کرد. زیرا این پلتفرم معاملاتی به صورت غیرمتمرکز فعالیت می‌کند که در این صورت نیاز به احراز هویت ندارد. اما بهتر است بدانید که رابط کاربری این پلتفرم تا حدی پیچیده است از همین رو استفاده از این صرافی برای کاربران مبتدی کار سختی است و همچنین از آنجایی که این پلتفرم از رمز ارزهای کمی پشتیبانی می‌کند بسیاری از کاربران از انجام معاملات خود در این پلتفرم خودداری می‌کنند.

 

صرافی منگو مارکتز (Mango Markets)

 

صرافی منگو مارکتز (Mango Markets)

منگو مارکتز (Mango Markets) یکی از بهترین پلتفرم‌های غیرمتمرکز می‌باشد که بر روی شبکه سولانا طراحی شده است و شرایطی برای کاربران طراحی کرده است تا افراد بتوانند با اهرم معاملاتی به معاملات فیوچرز بپردازند و حتی در صورت نداشتن سرمایه کافی از صرافی وام بگیرند. همچنین بهتر است بدانید که این صرافی در چندین سال اخیر پیشرفت‌های زیادی به همراه داشته است و در این مدت توانسته رمز ارز بومی خود را با نام منگو و نماد اختصاری MNGO راه اندازی کرده است.

برهمین اساس بهتر است بدانید  که در حال حاضر ارز دیجیتال منگو رتبه 821 بازار ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص داده است و بر روی شبکه سولانا فعالیت می‌کند. با در نظر داشتن این موضوع می‌توان منگو مارکتز را به عنوان بهترین صرافی فیوچر برای ایرانی ها معرفی کنیم.

 

 

صرافی کونتا (Kwenta)

 

صرافی کونتا (Kwenta)

تا به اینجای مقاله به معرفی دو صرافی بزرگ برای معاملات فیوچرز پرداختیم اما بهتر است بدانید که بهترین صرافی فیوچرز برای ایرانی ها به این دو مورد خلاصه نمی‌شود بلکه صرافی کونتا (Kwenta) یکی از بهترین صرافی های ارز دیجیتال برای کاربران ایرانی می‌باشد زیرا این صرافی به صورت غیرمتمرکز فعالیت می‌کند و بر روی شبکه اتریوم راه اندازی شده است.

همچنین این صرافی توسط پروتکل سینتتیکس (Synthetix) پشتیبانی می‌شود و برای کاربران شرایطی را فراهم کرده است تا بتوانند به انجام معاملات فیوچرز و اسپات بپردازند و در صورت لزوم از این پلتفرم معاملاتی وام بگیرند. البته بهتر است بدانید که این پلتفرم معاملاتی از معایبی همچون اعداد پایین رمز ارزها برخوردار است که این موضوع برای کاربرانی که به دنبال تنوع سبد ارز دیجیتال خود می‌باشند مشکل ساز است.

 

صرافی دی وای دی ایکس (dYdX)

 

صرافی دی وای دی ایکس (dYdX)

صرافی دی وای دی ایکس (dydx) یک پلتفرم معاملاتی غیرمتمرکز است که بر روی شبکه اتریوم فعالیت می‌کند. این صرافی با استفاده از قرارداد هوشمند امکان انجام معاملات مختلف ارزهای دیجیتال از جمله معاملات فیوچرز را برای کاربران خود فراهم کرده است تا کاربران بتوانند به معاملات بسیاری از رمز ارزها را با لوریج 20 معامله کنند. همچنین کاربرانی که از سرمایه کمی برخوردارند می‌توانند از صرافی دی وای دی ایکس وام دریافت کنند. البته بهتر است بدانید که این پلتفرم معاملاتی برخلاف صرافی لورج از رابط کاربری ساده‌ای برخوردار است که این موضوع باعث می‌شود افراد مبتدی نیز بتوانند از این صرافی استفاده کنند.

از همین رو می‌توان دی وای دی ایکس را به عنوان بهترین صرافی فیوچرز برای ایرانی ها معرفی کرد زیرا کاربران ایرانی می‌توانند بدون احراز هویت در این پلتفرم معاملاتی به انجام معاملات فیوچرز یا سایر روش‌های معاملاتی بپردازند.  البته بهتر است بدانید که هر فناوری در کنار داشتن ویژگی‌های بسیار زیاد، معایبی نیز به همراه دارد و استفاده از آن با محدودیت‌هایی روبرو است.

 

صرافی وای اف ایکس (YFX)

 

صرافی وای اف ایکس (YFX)

صرافی YFX یکی از صرافی های شناخته شده است که از سال 2020 به صورت غیرمتمرکز فعالیت می‌کند و توانسته در این مدت زمان کوتاهی برای کاربران شرایطی فراهم کند تا بتوانند با استفاده از این پلتفرم معاملاتی معاملات فیوچرز را با اهرم 100 انجام دهند. از همین رو وای اف ایکس به عنوان بهترین صرافی فیوچرز برای ایرانی ها شناخته می‌شود و کاربران ایرانی می‌توانند با استفاده از این صرافی ارز دیجیتال بدون احراز هویت به انجام معاملات فیوچرز بپردازند.

البته یکی از مشکلات مهم و حیاتی این پلتفرم پشتیبانی از تعداد کمی از رمز ارزها است. البته کاربران ایرانی تنها افرادی نیستند که با تحریم‌ها روبرو هستند بلکه برای کشورهایی همچون چین، سنگاپور، سوریه و کوپا تحریم در نظر گرفته شده است. برهمین اساس این نوع کشورها نیز می‌توانند از این پلتفرم برای معاملات فیوچرز استفاده کنند.

 

جمع بندی

معاملات فیوچرز یکی از روش‌های معاملاتی در بازار کریپتوکارنسی و بازار فارکس است که به دلیل استفاده اهرم معاملاتی بالا مورد استقبال کاربران زیادی قرار گرفته است. از همین رو در چندین سال اخیر به دلیل ویژگی‌های معاملات فیوچرز کاربران ایرانی نیز به فعالیت در این بازار مالی علاقه‌مند شدند اما از آنجایی که در چندین سال اخیر تحریم‌های زیادی برای کشور ایران لحاظ شده است کاربران ایرانی نمی‌توانند در بسیاری از این صرافی ها فعالیت کنند. برهمین اساس ما در این مقاله سعی کردیم به معرفی بهترین صرافی فیوچرز برای ایرانی ها پرداختیم.

 

سوالات متداول

 

کارمزد صرافی های فیوچرز چقدر است؟

کارمزد صرافی های فیوچرز با یکدیگر متفاوت است اما در زمان انتخاب بهترین صرافی فیوچرز برای ایرانی ها دقت کنید که صرافی چه هزینه‌هایی را برای معاملات فیوچرز دریافت می‌کند. زیرا هزینه‌ها و کارمزدها می‌توانند بر روی سود شما تاثیر به سزایی بگذارند.

معاملات فیوچرز چه معایبی دارد؟

معاملات فیوچرز در کنار داشتن ویژگی‌های بسیار زیاد از معایبی نیز برخوردار است و از آنجایی که در این روش معاملاتی از لوریج استفاده می‌شود با ریسک بالایی مواجه است و همچنین این نوع معاملات در بسیاری از کشورها با محدودیت‌های قانونی مواجه است.

آیا کاربران مبتدی می توانند از معاملات فیوچرز استفاده کنند؟

معاملات فیوچرز یکی از وش‌های مالی است که کاربران برای استفاده از آن از لوریج استفاده می‌کنند برهمین اسای پیشنهاد می‌شود که کاربران تازه کار و مبتدی پیش از کسب اطلاعات در خصوص بازار ارزهای دیجیتال معاملات فیوچرز را آغاز نکند.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها