ارز نومریر چیست؛ معرفی ارز دیجیتال نومریر NMR

بازار ارزهای دیجیتال در چند سال اخیر پیشرفت‌های بسیار زیادی را با خود به همراه داشته است و توانسته در بیشتر حوزه‌های متفاوت ورود کند تا بتواند در زندگی روزمره افراد تاثیر به‌سزایی بگذارد. از همین رو پروژه‌ها و رمز ارزهای متفاوتی را راه‌اندازی کرده تا بتواند ارتباط افراد را با حوزه ارزهای دیجیتال بیشتر کند. یکی از این پروژه‌ها ارز دیجیتال پکس گلد می‌باشد که به عنوان طلای دیجیتال شناخته می‌شود و برای سرمایه‌گذارانی که نگران نگهداری از طلا هستند بسیار کارآمد است. اکنون نیز پای حوزه ارزهای دیجیتال به صندوق‌های پوشش ریسک (Hedge Funds) رسیده است.

زیرا این صندوق‌ها در چندین سال گذشته توانسته توجه افراد را به خود جلب کند. برهمین اساس بازار ارزهای دیجیتال پلتفرمی با نام نومریر (Numeraire) را راه‌اندازی کرده است که با کمک رمز ارز بومی خود که ارز دیجیتال نومریر نام دارد توانسته به عنوان اولین صندوق‌ پوشش ریسک فعالیت کند. از همین رو در ادامه مقاله قصد داریم شما را با پروژه و  ارز دیجیتال نومربر بیشتر آشنا کنیم و به مباحث زیر نیز بپردازیم.

  1. ارز دیجیتال نومریر چیست؟
  2. تاریخچه ارز دیجیتال نومریر
  3. ویژگی‌ های ارز دیجیتال NMR
  4. قیمت ارز دیجیتال نومریر
  5. خرید ارز دیجیتال نومریر
  6. بهترین کیف پول‌های NMR

 

ارز دیجیتال نومریر چیست؟

 

ارز دیجیتال نومریر چیست؟

پلتفرم نومریر اولین صندوق پوشش ریسک در حوزه ارزهای دیجیتال می‌باشد که بر روی بستر اتریوم راه‌اندازی شده است و توانسته محبوبیت بسیاری زیادی کسب کند. زیرا این پلتفرم برای توسعه‌دهندگان و متخصصان علوم داده شرایطی فراهم کرده تا بتوانند به آزمایش و ایجاد مدل‌های یادگیری ماشین یا همان Machine Learning با قابلیت بهبود پذیری بپردازند. همچنین هدف توسعه‌دهندگان از ایجاد این پروژه ارائه ساختار غیرمتمرکز در زمینه Data Science می‌باشد تا متخصصان بتوانند مدل‌های مختلفی از Machine Learning را بسازند. البته توسعه‌دهندگان این پروژه اعلام کردند که مدیریت سرمایه در پلتفرم Numeraire تنها توسط پیش‌بینی‌های سرمایه‌گذاران و کاربران انجام می‌شود که هوش مصنوعی در این موضوع نقش موثری را ایفا می‌کند.

البته در این بین ارز دیجیتال نومریر توکن حاکمیتی این پروژه می‌باشد که بر روی بلاک چین اتریوم راه‌اندازی شده است و به عنوان توکن ERC-20 نیز شناخته می‌شود. همچنین این رمز ارز در بازار ارزهای دیجیتال با نماد اختصاری NMR نیز شناخته می‌شود و در تمام بخش‌های این پلتفرم کاربرد دارد. البته قابل ذکر است که رمز ارز نومریر عرضه محدودی دارد و در حال حاضر تنها 5 میلیون واحد از آن منتشر شده است.

 

تاریخچه ارز دیجیتال نومریر

 

تاریخچه ارز دیجیتال نومریر

اکنون که با پلتفرم و ارز دیجیتال نومریر آشنا شدید بهتر است در خصوص تاریخچه و بنیانگذاران این پروژه نیز اطلاعاتی داشته باشید. برهمین اساس اولین بار پروژه نومریر در سال 2015 توسط متخصصان سرشناس و استارت‌آپ صندوق تامینی Numeraire در سانفرانسیسکو راه‌اندازی شد. همچنین بنیانگذار این پلتفرم شخصی است به نام ریچارد کرایب (Richard Craib) که فارغ التحصیل دانشگاه Cornell می‌باشد.

یکی دیگر از اعضای این پروژه آنسون چو (Anson Chu) می‌باشد که اکنون به عنوان مدیر فناوری نومریر فعالیت می‌کند و دوره دانشگاهی خود را در دانشگاه UC Irvine گذرانده است. همچنین بهتر است بدانید رمز ارز NMR نیز در سال 2017 راه‌اندازی شد و در آن سال تنها 1 میلیون توکن نومریز وارد بازار شد.

 

ویژگی‌ های ارز دیجیتال NMR

 

ویژگی‌ های ارز دیجیتال NMR

پروژه و ارز دیجیتال نومریر همچون سایر فناوری‌های ارزهای دیجیتال از ویژگی‌های متفاوتی برخوردار است که در این بخش قصد داریم به چند مورد از آن‌ها اشاره کنیم. همانطور که در قسمت بالا به آن اشاره کردیم NMR بر روی بستر اتریوم ساخته شده است برهمین اساس این رمز ارز می‌تواند از تمامی ویژگی‌های اتریوم استفاده کند. همچنین دارندگان ارز دیجیتال نومریر می‌توانند با کمک استیکینگ این پروژه کسب درآمد کنند و رمز ارزهای خود را درون قرارداد هوشمند بلاک چین اتریوم قفل کرده و در قبال آن پاداش دریافت کنند.

البته یکی‌دیگر از ویژگی‌های نومریر عرضه محدود آن می‌باشد، زیرا این موضوع می‌تواند به ارزش توکن NMR کمک کند. البته جالب است بدانید پروژه Numeraire برای جذب هر چه بیشتر کاربران به این پروژه، هر هفته مسابقه‌ای در خصوص تحلیل‌های اقتصادی طراحی کرده است که در این مسابقه تحلیلگران به داده‌های جدید دسترسی پیدا می‌کنند و می‌توانند از این اطلاعات برای ساخت مدل‌های مالی استفاده کنند.

 

قیمت ارز دیجیتال نومریر

 

قیمت ارز دیجیتال نومریر

اکنون که با ارز دیجیتال نومریر و ویژگی‌های آن آشنا شدید برای شناخت هرچه بیشتر این پروژه باید بدانید که NMR در ابتدا به صورت تقریبی با قیمت 50 دلار وارد بازار شد و در سال اول روند قیمتی خوبی را در پیش گرفته بود. رشد قیمت این توکن به حدی رسید که رمز ارز نومریر در 25 جون 2017 با بالاترین قیمت خود یعنی 168.49 دلار روبرو شد. اما پس از گذشت مدتی این رمز ارز روند نزولی را در پیش گرفت و سرمایه‌گذاران را شوک‌زده کرد.

زیرا این ریزش شدید نومریر به حدی رسید که در 26 نوامبر 2018 شاهد پایین‌ترین قیمت خود بود و در آن زمان این رمز ارز با قیمت 1.93 دلار به فروش می‌رفت و این روند قیمتی تا سال 2021 ادامه داشت و پس آن زمان تغییراتی قیمتی برای این رمز ارز به وجود آمد. البته در زمان نوشتن این مقاله رمز ارز NMR با قیمت 15.78 دلار معامله می‌شود و در این سال‌ها توانسته جایگاه 346 بازار را به خود اختصاص دهد و هم اکنون با ارزش بازار 96,744,315 دلاری فعالیت می‌کند.

 

خرید ارز دیجیتال نومریر

 

خرید ارز دیجیتال نومریر

به دلیل ویژگی‌های متفاوت پروژه NMR صرافی‌های زیادی از رمز ارز بومی این پلتفرم پشتیبانی می‌کنند. برهمین اساس کاربران به راحتی می‌توانند به خرید این رمز ارز در صرافی‌های متفاوت بپردازند. البته باید دقت کنید که در سال‌های اخیر صرافی‌های ارز دیجیتال بسیار زیادی راه‌اندازی شد که هریک از ویژگی‌‌ها و مزایای متفاوتی برخوردار بودند. اما برای خرید و فروش ارز دیجیتال نومریر یا سایر ارزهای دیجیتال کاربران باید به دنبال یک پلتفرم معاملاتی مطمئن باشند تا بتوانند با خیال راحت معاملات خود را انجام دهند. اما در این بین تعدادی از صرافی‌های شناخته شده‌ همچون بایننس (Binance)، کوکوین (Kucoin)، کوین بیس (Coinbase) و کراکن (Kraken) از ارز دیجیتال نومریر پشتیبانی می‌کنند.

از همین رو می‌توانید با رجوع به این پلتفرم‌های معاملاتی رمز ارز مورد نظر خود را خریداری کنید. البته صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن نیز به زودی قصد دارد تغییراتی به در پلتفرم معاملاتی خود اعمال کند. که این تغییرات شامل ارائه معاملات جفت ارز و پشتیبانی از چندین رمز ارز جدید همچون ارز دیجیتال لایو پیر، نومریر می‌شود. برهمین اساس به زودی می‌توانید تنها با گذراندن روند ثبت نام و احراز هویت رمز ارز مورد نظر خود را از این صرافی خریداری کنید.

 

بهترین کیف پول‌های NMR

 

بهترین کیف پول‌های NMR

برای خرید ارز دیجیتال نومریر یا انواع ارزهای دیجیتال پس از انتخاب یک صرافی مطمئن افراد باید به دنبال انتخاب بهترین کیف برای نگهداری از ارزهای دیجیتال باشند. آنجایی که از ابتدا نگهداری رمز ارزها یکی از موضوعات چالش برانگیز برای کاربران و سرمایه‌گذاران بوده است در سال‌های گذشته توسعه‌دهندگان کیف پول های متفاوتی راه‌اندازی کردند. که در ابتدا کیف پول های نرم افزاری را وارد بازار کردند و پس از گذشت مدتی کیف پول‌ سخت افزاری روی کار آمد که شباهت‌هایی به کیف پول نرم افزاری داشت.

اما بهتر است بدانید در کنار شباهت‌ها کیف پول های سخت افزاری و نرم افزاری تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند. با در نظر داشتن این موضوع در ادامه مقاله قصد داریم چند مورد از بهترین کیف پول ارزهای دیجیتال را برای نگهداری از NMR به شما معرفی کنیم.

  • کیف پول نرم افزاری اکسودوس (Exodus)
  • کیف پول نرم افزاری تراست ولت (Trust wallet)
  • کیف پول نرم افزاری اتمیک ولت (Atomic wallet)
  • کیف پول نرم افزاری متامسک (Metamask)
  • کیف پول سخت افزاری ترزور (Trezor)
  • کیف پول سخت افزاری لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)
  • کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس (Ledger Nano S)

 

جمع بندی

اکنون که با ارز دیجیتال نومریر آشنا شدید بهتر است بدانید این رمز ارز در سال‌های اخیز با نوسانات زیادی روبرو بوده است از همین اگر قصد خرید آن را دارید بهتر است روند قیمتی آن را بررسی کنید. از همین در این مقاله سعی داشتیم شما را با توکن NMR و ویژگی‌ها ئ بهترین کیف پول‌های آن آشنا کنیم تا شناخت بهتری در خصوص این رمز ارز داشته باشید. البته باید بدانید بررسی روند بازار تنها برای رمز ارز نومریر صدق نمی‌کند بلکه برای معاملات تمامی رمز ارز باید تحلیل‌های فاندامنتال و تکنیکال را بررسی کنید تا بتوانید معاملات بهتری را برای خود به ارمغان آورید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها