همه چیز درباره ارز دیجیتال ترون (TRX)

پس از به وجود آمدن بیت کوین و معرفی آن، به دلیل استقبال بسیار زیادی سرمایه گذاران از این رمز ارز در سال‌های اخیر ایده پروژه‌های متفاوتی مطرح شد در پی این ایده‌ها انواع ارزهای دیجیتال راه اندازی شد و سرمایه گذاری شکل متفاوتی به خود دید. از همین رو ترون نیز یکی از پروژه‌های بلاک چینی در حوزه ارزهای دیجیتال می‌باشد که پیشرفت‌های زیادی با خود به همراه داشته است.

اکنون ممکن است این سوال برایتان به وجود آید که ترون چیست؟ ترون یک شبکه بلاک چین است که از دستاوردهای بسیار زیادی برخوردار است. با در نظر داشتن این موضوع در ادامه مقاله قصد داریم به توضیح کامل‌تری در خصوص ترون بپردازیم تا بدانید ترون چیست و چگونه کار میکند.

  1. ترون چیست؟
  2. ویژگی های رمز ارز ترون چیست؟
  3. قیمت ترون
  4. خرید ترون
  5. کیف پول ارز ترون چیست؟
  6. ارتباط ترون و اتریوم
  7. قرارداد هوشمند
  8. توکن سازی
  9. اپلیکیشن های غیرمتمرکز (DApps)

 

ارز ترون چیست؟

 

ترون چیست؟

برای اینکه بتوانیم به سوال ترون چیست پاسخی مناسب دهیم باید بگوییم ترون یک پروژه هدفمند و بزرگ در زمینه بلاک چین و ارز دیجیتال است که به صورت غیرمتمرکز فعالیت می‌کند. این شبکه از اهداف متفاوتی برخوردار است که تمامی این اهداف برای رشد دنیای سرگرمی و فضای اینترنت در نظر گرفته شده است. البته قابل ذکر است که ترون با استفاده از فناوری بلاک چین و اپلیکیشن غیرمتمرکز سعی دارد به اهداف خود برسد. از همین رو دنیا می‌تواند شاهد یک انقلاب جدید در تکنولوژی باشد البته ترون برای اینکه بتواند اهداف خود را اجرا کند راه سخت و زمانبری را به همراه دارد.

در واقع برای رسیدن به این هدف، ترون باید با غول‌های مجازی دنیا رقابت کند. زمانی که مردم استقبال خود از این شبکه را افزایش دهند، آن را یک گام دیگر به هدف خود نزدیک می‌کنند. البته بهتر است بدانید شبکه ترون از رمز ارز بومی به نام ترون یا ترونیکس برخوردار است که در بازار ارزهای دیجیتال با نماد اختصاری TRX نیز شناخته می‌شود.

برهمین اساس برای اینکه بهتر با ترون آشنا شوید و بدانید که ترون چیست بهتر است در خصوص رمز ارز آن نیز اطلاعاتی داشته باشید. این رمز ارز در ابتدای فعالیت خود بر روی بستر ترون راه اندازی شده بود و به عنوان توکن ERC-20 شناخته می‌شد. اما پس از گذشت یک سال یعنی در سال 2018 این رمز ارز شبکه خود را تغییر داد و از آن زمان تا به امروز TRX فعالیت خود را بر روی شبکه ترون ادامه داد.

 

ارتباط ترون و اتریوم

 

ارتباط ترون و اتریوم

در بررسی بسیاری از ارزهای دیجیتال، رد پای پر رنگ بیت کوین یا اتریوم را به خوبی می‌توانیم مشاهده کنیم. این دو شبکه تاثیر فوق العاده بالایی در بازار ارز دیجیتال داشته و دارند. در واقع اتریوم و بیت کوین را می‌توان پرچمداران ارز دیجیتال معرفی کرد که این روزها اغلب مردم آن‌ها را می‌شناسند. ترون هم تاثیر پذیرفته از اتریوم بود و در رشد خود از این شبکه کمک زیادی گرفت.

که این موضوع باعث شده بسیاری فعالیت‌های ترون مشابه اتریوم شود و با در نظر داشتن این موضوع اتریوم همچنان از محبوبیت زیادی برخوردار است و تا به امروز ترون به اندازه آن مطرح نشده است. برهمین اساس قصد داریم چند مورد از ویژگی‌های مشترک شبکه ترون و اتریوم را به شما معرفی کنیم که این ویژگی‌ها عبارت‌اند از:

  • قرارداد هوشمند
  • توکن سازی
  • ایجاد DApp

 

قرارداد هوشمند

 

قرارداد هوشمند

قرارداد هوشمند یکی از نیازهای نوین بشری می‌باشد که در پروژه‌های بلاک چینی مهمی در حال بررسی است. اتریوم، ترون، کاردانو و نئو، 4 مورد از بزرگ‌ترین شبکه هایی می‌باشد که قرارداد هوشمند را ایجاد و ثبت می‌کنند. قرارداد هوشمند در واقع قراردادی است که بدون دخالت واسطه و بدون وقفه و معطلی در زمان لازم اجرا می‌شود.

البته بهتر است بدانید قرارداد هوشمند زمانی اجرا می‌شود که همه شرایط ذکر شده برای آن فراهم باشد. به طور مثال شما با یکی از دوستان خود، قرار می‌گذارید که در روز شنبه، اگر قیمت ارز دیجیتال ترون به 1 دلار رسید، 100 دلار به حساب او واریز کنید. در این صورت اگر قیمت ارز دیجیتال ترون در روز شنبه به 1 دلار برسد، قرارداد شما به طور خودکار انجام خواهد شد و هیچ چیز نمی‌تواند آن را متوقف کند یا به تعویق اندازد.

 

توکن سازی

به صورت کلی ارزهای دیججیتال به دو دسته کوین و توکن تقسی می‌شود که این دو تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند. از همین رو به عنوان اصلی‌ترین و مهم‌ترین تفاوت این نوع رمز ارزها می‌توان به داشتن بلاک چین اختصاصی اشاره کرد. به صورت کلی در اغلب اوقات کوین ها از بلاک چین اختصاصی برخوردارند اما توکن ها بر روی بستر بلاک چین هی دیگر فعالیت می‌کنند. با در نظر داشتن این موضوع در حال حاضر بیش از 10 هزار ارز دیجیتال در بازار موجود است که مقدار بسیار زیادی از آن‌ها توکن می‌باشند.

برهمین اساس نسبت توکن ها به کوین ها خیلی بیشتر است که این عمدتا به خاطر وجود اتریوم و شبکه‌های مشابه آن مانند ترون می‌باشد. از همین رو یکی دیگر از ویژگی‌های مشابه ترون و اتریوم در توکن سازی می‌باشد زیرا شبکه این دو پروژه از ویژگی‌های بسیار زیادی برخوردار است از همین رو پروژه‌هایی که از بلاک چین اختصاصی برخوردار نیستند رمز ارزهای خود را بر روی بستر اتریوم و ترون راه اندازی می‌کنند.

 

اپلیکیشن غیرمتمرکز (DApps)

 

اپلیکیشن غیرمتمرکز (DApps)

اپلیکیشن های غیر متمرکز یک نمونه واقعی از چیزهایی هستند که همواره در تخیلات تعدادی از انسان‌ها بوده است. احتمالا یک بار پیش آمده است که تکنولوژی جهان در آینده را تصور کنید، به شکلی که بتوانید در هنگام خواب و با اجاره دادن فضای خالی هارد خود درآمد داشته باشید. از همین رو توسعه دهندگان برای بر آورده کردن این خواسته اپلیکیشن های غیرمتمرکز که به آن‌ها DApp یا Decentralized application نیز گفته می‌شود، راه اندازی کرده‌اند تا بتواند رویای افراد را حقیقی کنند. کارایی این اپلیکیشن ها بسیار گسترده است و هیچکس روی آن‌ها نظارت و کنترل مستقیم ندارد. برهمین اساس، این نوع از برنامه‌ها، می‌توانند بشر را به اهداف بزرگ خود در آینده برسانند.

از همین رو بهتر است بدانید شبکه های ترون و اتریوم قابلیت ایجاد این برنامه‌ها را به شما می‌دهند. الیته بین اتریوم و ترون تفاوت‌های زیادی نیز وجود دارد. به طور مثال میزان کارمزد و سرعت تراکنش در این دو شبکه بسیار متفاوت است. ترون ادعا می‌کند که می‌تواند 2 هزار تراکنش در هر ثانیه را تایید کند. این میزان برای اتریوم تقریبا معادل 15 تراکنش است. پس تا الان متوجه شدیم که در زمینه کارمزد و سرعت شبکه، ترون عملکرد بهتری نسبت به اتریوم دارد. با این وجود اتریوم بسیار محبوب‌تر و مشهور‌تر است. دلیل این شهرت و محبوبیت اتریوم را می‌توانیم امنیت و پذیرش بالای آن نزد افراد جامعه بدانیم.

 

ویژگی های رمز ارز ترون چیست؟

 

ویژگی های رمز ارز ترون چیست؟

اکنون که به معرفی شباهت‌های ترون و اتریوم پرداختیم می‌دانیم که ارتباط اتریوم و ترون چیست از همین رو تا حدی به ویژگی‌های ترون نیز پرداختیم. اما بهتر است بدانید که ویژگی‌های ترون تنها به موارد بالا خلاصه نمی‌شود بلکه این پروژه از ویژگی‌های بسیار زیادی بهره‌مند است. برهمین اساس قصد داریم شما را با سایر ویژگی‌های این پروژه آشنا کنیم تا بدانید ویژگی‌های ترون چیست

ترون هدف اصلی خود را بهبود سرعت تراکنش‌ها و کاهش هزینه‌ها قرار داده است. همچنین، ترون توانسته است در زمینه‌های مختلفی از جمله ارتباطات، بازی‌های ویدئویی، موسیقی و محتوای دیجیتال فعالیت کند. البته به عنوان یک پلتفرم چند منظوره، ترون قابلیت اجرای قراردادهای هوشمند را نیز فراهم کرده و به ایجاد اکوسیستم‌های مبتنی بر بلاک چین برای انواع مختلفی از کاربران امکانات گسترده‌ای ارائه داده است.

 

 

قیمت ارز دیجیتال ترون

 

قیمت ارز دیجیتال ترون

اکنون که توانستیم به سوال ترون چیست پاسخ دهیم بهتر است بدانید این رمز ارز در سال‌های اخیر نوسانات زیادی را پشت سر گذاشته است که همین موضوع باعث شده ارز دیجیتال ترون بتواند جایگاه 13 بازار را نصیب خود کند. از همین رو بهتر است بدانید که این رمز ارز در سال اول راه اندازی یا همان سال 2017 با رد چشم‌گیری روبرو نبود و همین موضوع باعث شد ترون در 15 سپتامبر 2017 با پایین‌ترین قیت خود روبرو شود.

اما پس از گذشت یک سال زمانیکه این رمز ارز بر روی بستر ترون قرار گرفت با رشد زیادی همراه بود و روندی صعودی را در پیش گرفت. این روند صعودی تا جایی ادامه داشت که TRX در 5 ژانویه 2018 به بالارین قیمت خود رسید که در آن زمان 0.00007654 معامله می‌شد. در حال حاضر نیز پس از گذشت 8 سال از ظهور ترون این رمز ارز با قیمت 0.00003485 به فروش می‌رود.

 

آینده ارز دیجیتال ترون

نظرات درباره آینده ارز دیجیتال ترون متفاوت است. عده ای اعتقاد دارند که این ارز برای هولد (Hold) یا نگه داشتن بلند مدت مناسب نیست. عده ای دیگر دقیقا خلاف این نظر را دارند و آینده را از آن ارز دیجیتال ترون و شبکه آن می دانند. ترون جزو ارزهای قدیمی به حساب نمی آید و شبکه قدرتمندی دارد. همین عامل باعث می شود که به رشد ارز دیجیتال ترون در آینده امیدوار باشیم.

از طرفی سازنده ارز دیجیتال ترون یعنی جاستین سان (Justin Sun) برای رشد این شبکه تلاش زیادی می کند. این فرد که یک کارآفرین چینی می باشد، قبل از ایجاد ترون، عضو تیم ریپل بوده است. بقیه تیم توسعه دهنده ترون هم از بزرگ ترین متخصصان جهان در این زمینه می باشند. پس درباره پروژه ترون می دانیم که با یک تیم حرفه ای طرف هستیم.

در هر صورت اتفاق نظر بسیاری از تحلیل گران در این است که ارز دیجیتال ترون گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری می باشد. عده ای آن را برای سرمایه گذاری کوتاه مدت مناسب می دانند و عده ای دیگر برای سرمایه گذاری بلند مدت. برای بررسی دقیق تر شیوه سرمایه گذاری در ارز دیجیتال ترون، تحلیل تکنیکال و فاندامنتال این ارز را در بخش تحلیل ترون بخوانید.

معرفی و تحلیل ارزهای دیگر هم در دسته های مربوط به خودشان قرار دارد. با خواندن آن ها و مقایسه با ارز دیجیتال ترون، می توانید ارز مد نظر خود برای سرمایه گذاری را انتخاب کنید. حال که با آینده این ارز آشنا شدید در قسمت بعدی قرار است با نحوه خرید ترون آشنا شویم، با ما همراه باشید.

 

خرید ارز دیجیتال ترون

 

خرید ارز دیجیتال ترون

اکثر صرافی های معتبر جهانی ارز دیجیتال ترون همچون بایننس (Binance)، HTX، بای بیت (ByBit)، اوککس (OKX) و غیره را پشتیبانی می‌کنند. برهمین اساس کاربران می‌توانند با مراجعه به این صرافی ها ارز دیجیتال مورد نظر خود را خریداری کنند. همچنین در این بین بهتر است بدانید خرید، فروش و انتقال ترون در صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن نیز انجام می‌شود. برهمین اساس کاربران می‌توانند با گذراندن روند ثبت نام و احراز هویت در صرافی بیت ایمن به خرید و فروش ترون بپردازند.

 

کیف پول ارز ترون چیست؟

 

کیف پول ارز ترون چیست؟

کیف پول ارز دیجیتال بستری مناسب برای نگهداری از دارایی‌های دیجیتالی می‌باشد. به صورت کلی سرمایه گذاران با استفاده از کیف پول ارزهای دیجیتال می‌توانند دارایی‌های خود را در محیطی امن نگهداری کنند. برهمین اساس در چندین سال گذشته نیز کیف پول های زیادی به صورت سخت افزاری و نرم افزاری وارد بازار شدند. از همین رو برای نگهداری ترون نیز کیف پول های جدیدی وارد بازار شدند که در ادامه مقاله قصد داریم به چند مورد از کیف پول های نرم افزاری و سخت افزاری را برای نگهداری از ترون به شما معرفی کیم تا بدانید کیف پول ارز دیجیتال ترون چیست

  • کیف پول سخت افزاری ترزور (Trezor)
  • کیف پول سخت افزاری لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)
  • کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس (Ledger Nano S)
  • کیف پول نرم افزاری ترون لینک (TronLink)
  • کیف پول نرم افزاری اتمیک ولت (Atomic Wallet)
  • کیف پول نرم افزاری تراست ولت (Trust wallet)

 

جمع بندی

ترون یکی از انواع ارزهای دیجیتال می‌باشد که در ابتدای فعالیت خود بر روی بستر اتریوم راه اندازی شد اما پس از گذشت مدتی این رمز ارز فعالیت خود را بر روی شبکه ترون داد. قابل ذکر است که این پروژه در چندین سال اخیر پیشرفت‌های زیادی به همراه داشته و همین موضوع باعث محبوبیت ترون در میان سرمایه گذاران و فعالان حوزه ارزهای دیجیتال شده است.

همچنین این رمز ارز از ابتدا فعالیت خود را هدف کاهش هزینه کارمزدها و افزایش سرعت تراکنش‌ها راه اندازی شد. برهمین اساس در چندین سال اخیر ترون به دنبال رقابت با اتریوم بود اما با در نظر داشتن اینکه اتریوم از چالش‌ها و مشکلات زیادی برخوردار است اما تا به امروز هیچ رمز ارزی نتوانسته جا اتریوم را بگیرد. برهمین اساس ما در این مقاله به تعریف کاملی در خصوص ترون پرداختیم تا بدانید tron چیست و چه ارتباطی با اتریوم دارد.

سوالات متداول

بنیانگذار ترون چه کسی است؟

ارز دیجیتال ترون توسط شخصی به نام سان یوچن (Sun Yuchen) با نام مستعار جاستین سان راه اندازی شده است که جاستین سان یک کارآفرین مطرح و شناخته می‌باشد که 2 مرتبه برنده جایزه ۳۰-Under-30مجله فوربس شده است.

آیا استخراج ترون امکان پذیر است؟

ارز دیجیتال ترون قابل استخراج نمی‌باشد از همین رو کاربران TRX تنها توسط استیک به دست می‌آید.

 

آینده ارز ترون چگونه است؟

 

 

 

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها