ریزش قیمت بیت کوین تا کجا ادامه خواهد داشت؟

ارز دیجیتال بیت کوین تاثیر زیادی در بازار کریپتوکارنسی دارد و بسیاری از رمز ارزهای دیگر از رفتار آن الگو می گیرند. در هفته های اخیر که قیمت بیت کوین کاهش زیادی را تجربه کرد، سایر رمز ارزها نیز به دنبال آن افت قیمت داشتند. تحلیلگران ارز دیجیتال پایان این روند نزولی را به اشکال متفاوتی پیشبینی کردند که اکنون چند نمونه از آن ها را بررسی می کنیم. اما پیش از این اتفاق، اول گریزی به سیر قیمت بیت کوین از ابتدای سال 2022 تا کنون می زنیم تا با بررسی سوابق اخیر این ارز دیجیتال، به درک بهتری برسیم.

 

وضعیت Bitcoin از آغاز سال 2022 میلادی چگونه بود؟

بیت کوین در سال 2022، حرکتی متفاوت با سال گذشته خود داشت و دچار اصلاحات قیمتی شد. این ارز دیجیتال که در اواخر سال 2021 توانست ATH (اوج قیمت تاریخی) خود را در نزدیکی 70 هزار دلار ثبت کند، پس از آن دچار کاهش قیمت های پی در پی شد. این کاهش قیمت ها تا جایی ادامه پیدا کرد که شاخص ترس و طمع بعد از حدود 2 سال، عددی زیر 10 را نشان داد. با توجه به تحلیل این اتفاق در مقالات قبلی، حتما می دانید که نمایش چنین عددی ترس بسیار زیاد سرمایه گذاران را نشان می دهد. در این بین افراد زیادی معتقد اند که بیت کوین از همین حالا می تواند روند صعودی جدید خود را شروع کند. ولی سایر تحلیل ها چیزی خلاف این را ادعا می کنند.

 

پایان روند نزولی بیت کوین

 

روند نزولی بیت کوین چه زمانی تمام خواهد شد؟

طبق سوابق تاریخی بازار ارز دیجیتال، نمی توانیم زمان دقیق و مشخصی را برای اتمام روند نزولی و ریزش قیمت بیت کوین در نظر بگیریم. حتی این که بیت کوین از چه سطحی شروع به بازگشت کند نیز دقیقا مشخص نیست. اما تحلیل های مختلفی در این باره وجود دارد که می توانیم با هم آن ها را بررسی کنیم و از نظر سایر تحلیلگران نیز مطلع شویم. همانطور که گفتیم، برخی تحلیگران اعتقاد دارند که نهایت کاهش قیمت بیت کوین تا سطح 27 هزار دلار خواهد بود و پس از آن، بیت کوین می تواند روند صعودی خود را شروع کند. عده ای دیگر کمی سخت گیرانه تر به موضوع نگاه می کنند و به عقیده آن ها قیمت بیت کوین تا 21-23 هزار دلار نیز کاهش خواهد یافت و پس از آن به تدریج آماده بازگشت می شود.

در این بین بدبین ترین تحلیل گران به تایید سطوح بالای 20 هزار دلار رضایت نمی دهند. آن ها اعتقاد دارند که ریزش قیمت بیت کوین می تواند تا 17، 16، 11 و حتی 8 هزار دلار نیز ادامه داشته باشد. این نظریه مقداری خشن است و سرمایه گذاران چندان از آن استقبال نمی کنند. با این حال می توانید احتمالی را برای وقوع هر کدام از این تحلیل ها در نظر بگیرید و در هر یک از این سطوح، یک پله خرید کنید. سال گذشته که بیت کوین به ATH جدید خود رسید، افراد زیادی حسرت بیت کوین زیر 30 هزار دلار را می خوردند. اکنون بازار این فرصت را به شما داده است تا مجددا بتوانید بیت کوین را در قیمت های پایین خریداری کنید و در آینده سود بیشتری از آن بگیرید. پس این فرصت را از دست ندهید!

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها