چگونه بیتکوین بخریم؟

در چندین سال اخیر رمرز ارزهای متفاوتی وارد بازار شدند که هر یک از ویژگی‌های بسیار زیادی برخوردار است. اما ارز دیجیتال بیت کوین اولین و محبوب‌ترین رمز ارز در حوزه ارزهای دیجیتال می‌باشد که ویژگی‌های منحصر به فردی به همراه دارد. از همین رو در سال‌های اخیر رمز ارزهای متفاوتی وارد بازار شدند که هر یک به دنبال رقابت با بیت کوین بودند. اما در این سال هیج یک از رمز ارزها نتوانستند جای بیت کوین را در بازار بگیرند.

حتی جالب است بدانید که توسعه دهنده دوج کوین این پروژه را تنها برای شوخی و تمسخر بیت کوین راه‌ اندازی کرده است. اما به صورت غیر قابل پیش بینی دوج کوین پس از گذشت مدتی با پیشرفت‌های زیادی روبرو شد. اما هرگز نتوانست جایگاه بیت کوین را نصیب خود کند. برهمین اساس اگر قصد خرید این رمز ارز را دارید بهتر است در خصوص آموزش خرید بیت کوین اطلاعات کافی داشته باشید. از همین در ادامه مقاله قصد داریم به توضیح کامل‌تری در خصوص آموزش خرید و فروش بیت کوین بپردازیم.

  1. بیت کوین چیست؟
  2. آموزش خرید بیت کوین
  3. آیا خرید بیت کوین قانونی است؟
  4. خرید بیت کوین از صرافی بیت ایمن

 

بیت کوین چیست؟

 

بیت کوین چیست؟

پیش از آموزش خرید بیت کوین بهتر است به توضیح مختصری در خصوص این رمز ارز بپردازیم. بیت کوین اولین رمز ارز در حوزه ارزهای دیجیتال می‌باشد که با نماد اختصاری BTC شناخته می‌شود و دارای 21 میلیون کوین می‌باشد که تنها 19 میلیون آن استخراج شده است و همچنان استخراج بیت کوین ادامه دارد. همچنین این رمز ارز محبوب توسط شخص یا گروه ناشناسی به اسم ساتوشی ناکاماتو راه اندازی شده و تا به امروز اطلاعات دقیقی در خصوص توسعه دهنده BTC در دست نیست.

به صورت کلی این رمز ارز از شبکه اختصاصی برخوردار است و به صورت غیرمتمرکز فعالیت می‌کند. یعنی هیچ مقام مرکزی، دولت یا موسسه مالی بر این پروژه نظارت ندارند. البته غیرمتمرکز بودن تنها ویژگی مهم این پروژه نمی‌باشد. بلکه بیت کوین از ویژگی‌های بسیار زیادی همچون امنیت بالا بهره‌مند است.

 

آموزش خرید بیت کوین

 

آموزش خرید بیت کوین

اکنون که با مفهوم کلی بیت کوین آشنا شدید بهتر است به آموزش خرید بیت کوین بپردازیم. به صورت کلی آموزش خرید بیت کوین یا خرید انواع ارزهای دیجیتال کار سخت و پیچیده‌ای نیست و کاربران تنها باید یک سری نکات را رعایت کنند تا بتوانند معاملات بهتری را برای خود رقم بزنند.

 

داشتن اطلاعات کافی

در اولین قدم برای آموزش خرید بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال، کاربران و سرمایه گذاران باید در خصوص بازار کریپتوکارنسی، استراتژی‌ معاملاتی و تحلیل تکنیکال و فاندامنتال اطلاعات کافی کسب کنند تا بتوانند معاملات بهتری را برای خود به ارمغان آورند. زیرا ورود به بازار ارزهای دیجیتال بدون داشتن استراتژی معاملاتی مناسب و اطلاعات کافی می‌تواند ضررهای زیادی را برای کاربران به همراه داشته باشد.

 

انتخاب صرافی ارز دیجیتال

برای آموزش خرید بیت کوین کاربران باید پس از گسترش دایره اطلاعات در خصوص حوزه ارزهای دیجیتال به دنبال یک صرافی ارز دیجیتال مطمئن باشند تا بتوانند معاملات خود را انجام دهند. در چندین سال اخیر صرافی های متفاوتی در داخل و خارج از کشور به صورت متمرکز و غیرمتمرکز راه اندازی شده است. صرافی متمرکز و غیرمتمرکز تفاوت‌های زیادی با یک‌دیگر دارند. به طور مثال برای ثبت نام در صرافی های متمرکز کاربران باید روند احراز هویت را طی کنند.

از همین رو به دلیل تحریم‌هایی که برای کشور ایران لحاظ شده کاربران ایرانی نمی‌توانند از این نوع صرافی ها استفاده کنند. اما صرافی های غیرمتمرکز نیاز به احراز هویت ندارند و کاربران در سراسر دنیا می‌توانند از این پلتفرم‌های معاملاتی استفاده کنند. پس از انتخاب صرافی مورد نظر باید به شارژ حاساب کاربری خود درون صرافی ارز دیجیتال بپردازید و خرید بیت کوین خود را انجام دهید. از همین رو قصد داریم برای آموزش خرید بیت کوین چند مورد از بهترین صرافی های ارز دیجیتال را به شما معرفی کنیم.

  • صرافی ارز دیجیتال Binance
  • صرافی ارز دیجیتال Coinbase
  • صرافی ارز دیجیتال OKX
  • صرافی ارز دیجیتال Kraken

 

کیف پول بیت کوین

چنانچه در این بخش از آموزش خرید بیت کوین مراحل ثبت نام در صرافی مورد نظر خود را گذراندید باید در قدم بعدی حساب کاربری خود را شارژ کنید تا بتوانید به خرید بیت کوین بپردازید. در صرافی های غیرمتمرکز برای اینکه کاربران بتوانند به خرید ارزهای دیجیتال بپردازند باید کیف پول سخت افزاری یا نرم افزاری خود را به صرافی متصل کنند تا پس از خرید بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال رمز ارز خریداری شده مستقیما در کیف پول ارز دیجیتال قرار بگیرد.

اما بسیاری از صرافی های متمرکز پس از ثبت نام و احراز هویت کیف پولی در اختیار کاربران قرار می‌دهند و زمانی که سرمایه گذاران خرید خود را انجام دهند رمز ارز مورد نظر آن‌ها درون کیف پول داخل صرافی قرار می‌گیرد. برهمین اساس بهتر است برای معاملات خود از بهترین کیف پول‌ های نرم افزاری و وسخت افزاری که از بیت کوین پپشتیبانی می‌کنند استفاده کنید که این کیف پول ها عبارت‌اند از:

  1. کیف پول سخت افزاری لجر (Ledger)
  2. کیف پول سخت افزاری ترزور (Trezor)
  3. کیف پول نرم افزاری تراست ولت (Trust Wallet)
  4. کیف پول نرم افزاری اکسودوس (Exodus)

 

آیا خرید بیت کوین قانونی است؟

 

آیا خرید بیت کوین قانونی است؟

در گذشته شرایط خرید بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال متفاوت بود و ممنوعیت خرید بیت کوین برای بسیاری از کشورها وجود داشت. اما با گذشت زمان و شناخته‌تر شدن بازار ارزهای دیجیتال بسیاری از کشورها برای معاملات این بازار مالی را قوانینی وضع کردند. البته کشور ایران نیز تا کنون قوانینی برای معاملات ارزهای دیجیتال وضع نکرده است اما ممنوعیتی نیز برای خرید بیت کوین یا سابر ارزهای دیجیتال وجود ندارد.

 

خرید بیت کوین از صرافی بیت ایمن

 

خرید بیت کوین از صرافی بیت ایمن

اکنون که با آموزش خرید بیت کوین آشنا شدید بهتر است در خصوص نحوه خرید بیت کوین از صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن نیز اطلاعاتی داشته باشید. صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن در حال حاضر از ۴۹ رمز ارز پشتیبانی می‌کند و به زودی قصد دارد رمز ارزهای جدیدی را به لیست ارزهای دیجیتال خود اضافه کند. از همین رو مراحل خرید بیت کوین یا انواع ارزهای دیجیتال می‌توانید به راهنمای استفاده این پلتفرم معاملاتی مراجعه کنید. اما در این بخش قصد داریم به نحوه خرید بیتکوین در صرافی بیت ایمن بپردازیم. در این بخش از آموزش خرید بیت کوین در بیت ایمن ابتدا باید در این صرافی ثبت نام کرده و روند احراز هویت خود را طی کنید.

سپس حساب خود را از دو روش بازار تومانی یا تتری باید شارژ کنید تا بتوانید خرید بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال را انجام دهید سپس وارد صفحه خرید بیت کوین شوید، در این صفحه دو می‌توانید بیت کوین را توسط سفارش فوری یا عادی خریداری کنید. در سفارش عادی کاربران شما باید قیمت پیشنهادی و میزان بیت کوین مورد نظر را برای خرید بیت کوین انتخاب کنید و هر زمان بازار به قیمت پیشنهادی شما رسید معامله شما انجام می‌شود. اما در سفارش فوری شما می‌توانید با قیمت لحظه‌ای بازار خریداری کنید. البته شما می‌توانید معاملات یا واریز و برداشت‌های خود را از طریق اپلیکیشن بیت ایمن نیز انجام دهید.

 

جمع بندی

بازار ارزهای دیجیتال از پیچیدگی‌های زیادی برخوردار است. برهمین اساس بهتر است برای انجام معاملات خود حتما اطلاعات کافی کسب کنید تا بتوانید معاملات بهتری را برای خود رقم بزنید. با در نظر داشتن این موضوع ما در این مقاله سعی داشتیم به آموزی خرید بیت کوین بپردازیم تا شما با نحوه خرید بیت کوین آشنا شوید و هر زمان قصد خرید این رمز ارز را داشتید با توجه به راهنمای خرید بیت کوین بتوانید معاملات خود را به راحتی انجام دهید.

 

سوالات متداول

 

کارمزد خرید بیت کوین چقدر است؟

کارمزد خرید بیت کوین در صرافی های ارز دییتال متغییر است اما در صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن هر چه سطح کاربری کاربران افزایش یابد کارمزد کمتری پرداخت می‌کنند. برهمین اساس در قسمت کارمزدها می‌تواند میزان کارمزد پرداختی هر سطح را مشاهده کنید.

آیا خرید بیت کوین زمان مشخصی دارد؟

بازار ارزهای دیجیتال از پیچیدگی‌های زیادی برخوردار است برهمین اساس کاربران و معامله گران باید برای انجام معاملات خود تحلیل تکنیکال و فاندامنتال را مورد بررسی قرار دهند و براساس بررسی تحلیل ها و اخبار و حوادث به خرید فروش ارزهای دیجیتال بپردازند.

آیا استخراج بیت کوین امکان پذیر است؟

از رمز ارز بیت کوین تنها 21 میلیون واحد وجود دارد که تقریبا 19 میلیون آن عرضه شده است. برهمین اساس متقاضیان می‌توانند با استفاده از تجهیزات مورد نظر به استخراج این رمز ارز بپردازند.

حداقل میزان خرید بیت کوین در بیت ایمن چقدر است؟

حداقل میزان خرید بیت کوین در صرافی های ارز دیجیتال متغییر است. اما در صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن نیز می‌توانند با 100 هزار توان نیز به خرید بیت کوین بپردازند.

آیا با وب مانی می‌توان بیت کوین خرید؟

وب مانی یک سیستم پرداخت بین المللی است که کاربران می‌توانند برای خرید از سیت‌های خارجی یا انتقال پول از آن استفاده کنند. البته این سیستم پرداخت در حوزه ارزهای دیجیتال نیز کاربرد دارد و کاربران می‌توانند وب مانی را به بیت کوین نیز تبدیل کنند.

 

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شاهین پور
شاهین پور
2 سال قبل

از وقتی برداشت توی بستر bsc هم آنی شده خیلی راحتتر شدم مرسی

Shahab-admin
Shahab-admin
2 سال قبل
پاسخ به  شاهین پور

🙏🙏