آموزش کامل معاملات فیوچرز

در بازار ارزهای دیجیتال یا سایر بازارهای مالی روش‌های متعددی برای انجام معاملات وجود دارد. از همین رو معاملات فیوچرز یا معاملات آتی یکی از روش‌های معاملاتی در بازار ارزهای دیجیتال می‌باشد. همچنین این روش معاملاتی در سال‌های اخیر توانسته توجه تعداد زیادی از فعالان حوزه ارزهای دیجیتال را به خود جلب کند. زیرا کاربران می‌توانند با استفاده از فیوچرز معاملات پرسود تری را برای خود رقم بزنند و چندین برابر دارایی خود معامله کنند. البته از آنجایی که بازار ارزهای دیجیتال و انجام معاملات اسپات به خودی خود ریسک زیادی به همراه دارد.

فیوچرز نیز نسبت به سایر روش‌های معاملاتی از ریسک و خطرات بسیار زیادی برخوردار است. برهمین اساس اگر کاربران تازه کار و بی‌تجربه بخواهند در بازار فوچرز معامله کنند ممکن است با خطرات زیادی روبرو شوند. از همین رو در ادامه مقاله قصد داریم به آموزش معاملات فیوچرز بپردازیم تا بدانیم چگونه معاملات فیوچرز انجام دهیم.

  1. معاملات فیوچرز چیست؟
  2. انواع روش‌ های معاملاتی فیوچرز
  3. آموزش معاملات فیوچرز
  4. آموزش معاملات فیوچرز در صرافی کوکوین

 

معاملات فیوچرز چیست؟

 

معاملات فیوچرز چیست؟

برای درک بهتر آموزش معاملات فیوچرز بهتر است ابتدا با مفهوم کلی فیوچرز آشنا شوید. از همین رو  فیوچرز (Futures) یکی از روش‌های معاملاتی در بازار ارزهای دیجیتال می‌باشد که در چندین سال گذشته توانسته توجه افراد زیادی را به خود جلب کند. زیرا کاربران در معاملات فیوچرز می‌توانند چندین برابر دارایی که در اختیار دارند را معامله کنند. برای انجام این کار صرافی یا بروکر مورد نظر قراردادی طراحی می‌کنند که در این قرارداد ذکر شده که صرافی نسبت به اهرم معاملاتی که کاربران انتخاب می‌کند باید به کاربران مبلغی پرداخت کند تا بتوانند معاملاتی چند برابر دارایی خود داشته باشند.

از همین رو کاربران نیز متحد می‌شوند که به تمامی مسائل ذکر شده در قرارداد عمل کنند. در این بین باید بدانید روند معاملات فیوچرز با سایر روش‌های معاملاتی متفاوت است و نوسانات بازار ممکن است بر روی آن‌ها تاثیر نگذارد. زیرا در این استراتژی معاملاتی اگر روند بازار طبق پیش کاربران پیش رود تریدرها سود زیادی دریافت می‌کنند. اما اگر روند بازار برخلاف پیش‌بینی آن‌ها پیش برود، متحمل ضررهای زیادی می‌شوند و ممکن است دارایی آن‌ها لیکویید شود.

 

انواع روش های معاملاتی فیوچرز

 

انواع روش های معاملاتی فیوچرز

اکنون که با فیوچرز در بازار کریپتو آشنا شدید بهتر است بدانید بازار معاملاتی فیوچرز انواع متفاوتی دارد و هر یک از آن‌ها از ویژگی‌های بسیار زیادی برخوردارند. از همین رو بهتر است برای آموزش معاملات فیوچرز با رایج‌ترین روش‌های معاملاتی آن آشنا شوید.

 

معاملات آتی استاندارد (Standard Futures)

معاملات آتی استاندارد یکی از انواع روش‌های معاملاتی فیوچرز می‌باشد که در سال‌های اخیر به عنوان رایج‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری نیز شناخته شده است. که برای اولین بار در سال 2017 توسط صرافی‌های CBOE و CME Group برای بیت کوین انجام شد. به طور کلی معاملات آتی استاندارد شامل تمامی موضوعات و مسائلی است که در خصوص قراردادهای سنتی وجود دارد. که با تاریخ انقضا به درستی ثبت شده است و کاربران موضف‌اند به تمامی آن‌ها عمل کنند.

 

معامله آتی پرپچوال (Perpetual Futures)

معامله آتی پرپچوال یکی‌دیگر از انواع روش‌های معاملاتی فیوچرز می‌باشد که برخلاف معاملات آتی استاندارد، هیچگونه تاریخ انقضایی ندارد. همچنین برای اولین بار پرپچوال توسط یک پلتفرم معاملاتی کار خود را آغاز کرد و پس از گذشت مدتی صرافی‌های شناخته شده و بزرگی همچون بایننس و بیت بات از آن پشتیبانی کردند.

 

آموزش معاملات فیوچرز

 

آموزش معاملات فیوچرز

بازار کریپتو یکی از انواع بازارهای مالی می‌باشد که به دلیل پیچیدگی‌های بسیار زیاد بهتر است کاربران با اطلاعات کاملی معاملات خود را آغاز کنند. زیرا از آنجایی که بازار ارز دیجیتال از نوسانات زیادی برخوردار است کاربران مبتدی و تازه‌کار اگر بخواهند بدون داشتن اطلاعات کافی و استراتژی معاملاتی سرمایه خود را وارد بازار کنند ممکن است با مشکلات زیادی روبرو شوند.

از همین رو فیوچرز نیز که یکی از روش‌های معاملاتی در این بازار مالی می‌باشد که به دلیل استفاده از اهرم معاملاتی بهتر است سرمایه‌گذاران با اطلاعات کاملی معاملات خود را شروع کنند. برهمین اساس آموزش معاملات فیوچرز می‌تواند کمک بسیار زیادی به افراد تازه‌کاری که قصد دارند در این حوزه فعالیت کنند بکند. از همین رو در بخش بعدی قصد داریم به توضیح کاملی در خصوص آموزش معاملات فیوچرز در کوکوین بپردازیم.

 

آموزش معاملات فیوچرز در صرافی کوکوین

 

آموزش معاملات فیوچرز در صرافی کوکوین

برای آموزش معاملات فیوچرز در پلتفرم معاملاتی کوکوین KuCoin ابتدا باید در این صرافی ثبت نام کنید. پس از انجام روند ثبت نام وارد حساب کاربری خود شده و در صفحه اصلی گزینه Assets را انتخاب کنید. سپس وارد بخش Futures Account شوید، که در این قسمت قوانین و مقررات صرافی برای شما به نمایش درمی‌آید. دقت کنید که برای آموزش معامله فیوچرز بهتر است قوانین را کامل مطالعه کنید. پس از مطالعه قوانین باید بر روی گزینه I have read and agree to the کلیک کنید.

پس از گذراندن این مراحل صفحه اصلی برای شما باز می‌شود که در این صفحه می‌توانید به انجام معاملات فیوچرز بر روی انواع ارزهای دیجیتال بپردازید. البته در این بخش از آموزش معاملات فیوچرز دقت کنید که در صرافی کوکوین می‌توانید این روش معاملاتی را به دو صورت لیمیت (Limit) و استاپ (Stop) انجام دهید. البته این نوع معاملات تنها در کوکوین پشتیبانی نمی‌شود بلکه بسیاری از صرافی‌های شناخته شده از این روش معاملاتی پشتیبانی می‌کنند ک یکی از رایج‌ترین آن‌ها انجام معاملات فیوچرز در بایننس می‌باشد.

 

جمع بندی

به دلیل استفاده از اهرم معاملاتی بالا در فیوچرز افراد زیادی به کار در این بازار معاملاتی علاقه‌مند شدند. زیرا اهرم معاملاتی یا همان لوریج باعث می‌شود کاربران بتوانند سود بسیار زیادی دریافت کنند. اما اهرم در کنار داشتن مزایا و سودهای بسیار زیادی خطرات و ضررهای زیادی نیز به همراه دارد و ممکن دارایی کاربران را تا لیکویید شدن بکشاند.

از همین رو ما در این مقاله سعی داشتیم شما را با آموزش معاملات فیوچرز و ابعاد مختف این فناوری آشنا کنیم تا بتوانید با داشتن یک استراتژی معاملاتی مناسب معاملات بهتری را برای خود رقم بزنید. همچنین باید بدانید در سال‌های اخیر فیوچرز در ایران حرام بوده و قمار به شمار می‌آمد اما طبق گفته سایت فارس نیوز فیوچرز مصداق قمار نمی‌باشد.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها