ربات تریدر چیست؛ معرفی بهترین ربات های تریدر ارز دیجیتال

ربات تریدر ارز دیجیتال یکی از مفاهیم رایج و کاربردی در بازار کریپتوکارنسی می‌باشد. برهمین اساس برای درک این موضوع بهتر است بدانید در گذشته سرمایه‌گذاری به روش‌های متفاوتی انجام می‌شد و معامله‌گران با خرید ملک و خودرو و کالاهای گران قیمت همچون طلا سرمایه‌گذاری می‌کردند. اما پس از گذشت مدتی با روی کار آمدن بازار بورس معامله‌گران می‌توانستند در ساعات خاصی بر روی بورس سرمایه‌گذاری کنند. اما با ظهور بازار ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاران معاملات متفاوتی را در طول شبانه‌روز تجربه کردند.

برهمین اساس برای انجام معاملات حرفه‌ای‌تر تریدرها باید در طول شبانه روز شرایط بازار را رصد می‌کردند تا بتوانند معاملات بهتری برای خود رقم بزنند. البته انجام این کار برای آن‌ها بسیار سخت بود و زمان زیادی از کاربران می‌‌گرفت، با در نظر داشتن این موضوع توسعه‌دهندگان به دنبال راهکاری برای برطرف کردن این مشکل بودند. از همین رو ربات تریدر ارز دیجیتال را راه‌اندازی کردند تا به عنوان دستیار تریدر بتواند معاملات آسان‌تری را برای کاربران رقم بزند. ما نیز در ادامه قصد داریم به توضیح کامل‌تری در خصوص بازار ارزهای دیجیتال بپردازیم.

  1. ربات تریدر ارز دیجیتال چیست؟
  2. مزایای ربات تریدر ارز دیجیتال
  3. معایب ربات تریدر
  4. بهترین ربات های تریدر کدام است؟
  5. آیا می توان به ربات تریدر ارز دیجیتال اعتماد کرد؟
  6. ساخت ربات معامله گر ارز دیجیتال

 

ربات تریدر ارز دیجیتال چیست؟

 

ربات تریدر ارز دیجیتال چیست؟

ربات تریدر در بازار ارزهای دیجیتال تاثیر به‌سزایی دارد و از آنجایی که این بازار مالی به صورت 24 ساعته فعالیت می‌کند و از نوسانات زیادی برخوردار است تحلیلگران باید به صورت لحظه‌ای شرایط بازار را رصد کنند. برهمین اساس این ربات می‌تواند با کمک تحلیل تکنیکال و استفاده از محاسبات ریاضی شرایط بازار را بررسی کند و مشخص کند که چه موقع زمان مناسبی برای ورود به بازار است و چه زمانی برای خروج از بازار مناسب است.

همچنین ممکن است احساسات و عواطف تریدرها در روند معاملات دخیل شود و آن‌ها را با مشکلات زیادی روبرو کنند. اما ربات تریدر ارز دیجیتال تحت تاثیر هیچگونه احساسات و عواطفی قرار نمی‌گیرد و تنها با استفاده از استراتژی معاملاتی و تحلیل تکنیکال معاملات را به راحتی انجام می‌دهد. البته این ربات‌ ها انواع متفاوتی دارند و کاربران می‌توانند با استفاده از هدف و نگرشی که برای سرمایه‌گذاری خود در نظر دارند آن‌ها را انتخاب کنند. البته در این میان ربات ترید اتوماتیک ارز دیجیتال یا ربات خودکار به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد اما تریدرها باید نسخه‌های حرفه‌ای این ربات را خریداری کنند.

 

مزایای ربات تریدر

 

مزایای ربات ترید چیست؟

تا به اینجای مقاله در خصوص مزایای ربات ارز دیجیتال صحبت کردیم اما بهتر است بدانید این تکنولوژی از مزایا و ویژگی‌های بسیاری برخوردار است که در این بخش قصد داریم شما را با تعدادی از آن‌ها آشنا کنیم. از همین رو یکی از ویژگی‌های ربات های ترید ارز دیجیتال کارایی آسان آن می‌باشد. زیرا کاربران و تریدرهایی که از این ربات ها استفاده می‌کنند نیاز به داشتن دانش برنامه‌نویسی ندارند و تنها باید رمز ارزهایی که قصد دارند بر روی آن‌ها معامله انجام دهند را مشخص کنند و استراتژی معاملاتی که در نظر دارند را در اختیار آن‌ بگذارند.

همچنین در این بین کاربرانی که به استراتژی معاملاتی مناسبی دسترسی ندارند می‌توانند از سوشال تریدینگ استفاده کنند. برهمین اساس با انجام چند کار کوچک ربات تربدر می‌تواند در چندین صرافی متفاوت نیز معامله کند. البته از آنجایی که بازار ارزهای دیجیتال از نوسانات بسیار زیادی برخوردار است و سرمایه‌گذاران شرایط و قوانینی را برای آن‌ها مشخص می‌کنند که هر زمان به آن شرایط رسید تمام سفارشات را لغو کرده و جلو معاملات را بگیرد که در این صورت این ربات خرید فروش ارز دیجیتال، می‌تواند ریسک بازار را مدیریت کند.

با در نظر داشتن این ویژگی‌ها سرمایه‌گذاران می‌توانند استراتژی‌های معاملاتی خود را با کمک ربات تریدر آزمایش و بررسی کنند و نقاط ضعف و قوت آن را بسنجند. برهمین اساس به راحتی با روش‌های ورود به بازار ارز دیجیتال آشنا می‌شوند. البته یکی دیگر از ویژگی‌‌های ربات تریدر ارز دیجیتال شفافیت آن است. زیرا کاربران می‌توانند روند کار ربات ها را بررسی کنند و ببینند در حال حاضر ربات های تریدر ارزهای دیجیتال در حال انجام چه کاری هستند.

 

معایب ربات تریدر

 

معایب ربات تریدر کریپتو

اکنون که با مزایای ربات تریدر بازار کریپتو آشنا شدید بهتر است بدانید این ربات ها همچون سایر تکنولوژی‌های بازار ارزهای دیجیتال از معایبی نیز برخوردار است. یکی از مهم‌ترین معایب ربات تریدر داشتن دانش کافی سرمایه‌گذار می‌باشد و معامله‌گران باید اطلاعات کافی در خصوص بازار کریپتوکارنسی داشته باشند. زیرا کاربران باید قوانین و استراتژی معاملاتی مناسبی برای ربات خود تعریف کنند که با عدم داشتن اطلاعات کافی قادر به انجام این کار نیستند.

همچنین همانطور که در بخش‌های قبلی نیز به آن اشاره کردیم ربات تریدر می‌تواند شرایط بازار را به صورت شبانه روزی بررسی کند که با در نظر داشتن این ویژگی دیگر نیاز به بررسی لحظه‌ای تریدرها نیست. اما باید بدانید که این موضوع نباید باعث شود که کاربران از شرایط بازار غافل شده و ربات را به حال خود رها کنند. بلکه آن‌ها باید روند کاری ربات را بررسی کنند تا هر زمان ربات با مشکلی مواجه شد آن را حل کنند.

البته ممکن است این سوال به میان آید که آیا می‌توان به ربات تریدر ارز دیجیتال اعتماد کرد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت ضعف‌های امنیتی متفاوتی درون این ربات‌ ها وجود دارد که توسعه‌دهندگان باید آن را برطرف کنند. البته یکی از دلایلی که باعث ضعف ربات های ارز دیجیتال می‌شود این است که این بات ها معاملات را از طریق رابط‌های برنامه‌نویسی یا همان API انجام می‌دهند. برهمین اساس برای اطمینان هر چه بیشتر بهتر است در خصوص آن‌ها تحقیق کنید تا بتوانید ربات مناسبی را برای انجام معاملات خود تهیه کنید.

 

بهترین ربات های تریدر کدام است؟

 

بهترین ربات های تریدر کدام است؟

با استقبال هرچه بیشتر کاربران و معامله‌گران از ربات ارز دیجیتال، انواع مختلفی از آن‌ها راه‌اندازی شد که هر یک از این بات ها از ویژگی‌های متفاوتی برخوردارند. البته در این بین مشهورترین ربات تربد در بازار ارزهای دیجیتال ربات آربیتراژ می‌باشد که از محبوبیت خاصی برخوردار است. البته این ربات برای کاربرانی که آربیتراژ انجام می‌دهند بسیار کاربردی است. که در سال‌های اخیر تعدادی از بات ها به عنوان بهترین ربات ترید شناخته شده است. برهمین اساس در ادامه مقاله قصد داریم چند مورد از بهترین ربات تریدر را به شما معرفی کنیم که شامل:

  • ربات ترید Learn 2 Trade
  • ربات ترید Pionex
  • ربات ترید CryptoHopper
  • ربات ترید ارز دیجیتال Coinrule
  • ربات ترید ارز دیجیتال Trality

 

ساخت ربات معامله گر ارز دیجیتال

 

ساخت ربات معامله گر ارز دیجیتال چگونه است؟

اکنون که با مفهوم ربات تریدر ارز دیجیتال آشنا شدید بهتر است بدانید کاربران می‌توانند با داشتن دانش کافی به ساخت ربات ترید بپردازید. همانطور که در بخش بالا به آن اشاره کردیم برای استفاده از ربات ارز دیجیتال نیاز به دانش برنامه نویسی نیست اما کاربرانی که قصد ساخت این ربات ها را دارند باید به دانش زبان برنامه‌نویسی مسلط باشند. زیرا برای ساخت این ربات ها باید یکی از انواع زبان‌های برنامه‌نویسی همچون پایتون را انتخاب کنند. زیرا زبان برنامه‌نویسی برای توسعه ربات های رمزنگاری شده کاربرد به‌سزایی دارد.

همچنین این موضوع باعث می‌شود کاربران هر زمان در روند کار خود به مشکلی برخورد کردند بتوانند از متخصصان دیگر کمک بگیرند. در قدم بعدی سرمایه‌گذاران باید پیش از شروع ساخت ربات API در نظر بگیرند که این API به آن ربات اجازه دهد تا بتوانند در صرافی مورد نظر خود معامله انجام دهند. البته بهتر است بدانید که بیشتر صرافی های ارز دیجیتال API را ارائه می‌کنند تا کاربران بتوانند به اطلاعات ارزهای خود دسترسی پیدا کنند.

البته افرادی که قصد دارند به ساخت این ربات ها بپردازند باید در خصوص شرایط و نحوه عملکرد ربات مورد نظر خود اطلاعات کافی داشته باشند. زیادی نداشتن اطلاعات در خصوص نحوه عملکرد ربات مورد نظر می‌تواند عواقب بدی به همراه داشته باشد. البته پس از گذراندن این مراحل سرمایه‌گذاران باید ربات خود را تست کرده و در آخر به مرحله اجرا برسانند.

 

جمع بندی

در سال‌های اخیر توسعه‌دهندگان همواره به دنبال راهکاری برای آسان کردن معاملات کاربران بودند. که یکی از این راهکارها استفاده از ربات تریدر می‌باشد. این ربات شرایطی را برای کاربران طراحی می‌کنند که می‌توانند در طی شبانه روز برای آن‌ها معامله انجام دهند و سرمایه‌گذاران تنها نیاز است روند کار آن‌ها را بررسی کنند.

البته زمانی که نام ربات معامله‌گر به میان می‌آید بسیاری از سرمایه‌گذاران فکر می‌کنند این ربات ها باعث می‌شود تا کاربران بتوانند همیشه سود دریافت کنند. اما این موضوع کاملا اشتباه است زیرا استفاد از این ربات ها گاهی منجر به دریافت سود و گاهی باعث ضرر می‌شود. برهمین اساس ما در این مقاله به مفهوم ربات تریدر و ابعاد مختلف آن پرداختیم تا بتوانید به ساخت این ربات ها بپردازید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها